În zilele de 26 și 27 mai a avut loc Raliul Argeșului, cea de-a doua etapă a Cupei Dacia din cadrul Campionatului Național de Raliuri. La startul cupei monomarcă s-au aliniat nouă echipaje, toate cu modelul Dacia Sandero.
Echipajul debutant format din Matei Ghiban și Octavian Bostan s-a clasat pe locul 3 și, însumând punctele primite cu cele ale victoriei de la Raliul Harghitei, cei doi se poziționează pe primul loc în clasamentul provizoriu al Cupei Dacia.
Raliul Argeșului a fost mereu unul special pentru tânărul Matei Ghiban, acesta concurând acasă, sub presiunea dorinței de a obține un rezultat bun în fața prietenilor și a fanilor locali. La această ediție însă, acestei presiuni i s-a adăugat întâi ghinionul și apoi ploaia de pe Transfăgărașan.
„Dacă în 2021, la prima participare la Raliul Argeșului am avut noroc și am obținut primul meu podium, acum am avut ghinion. După prima probă am lovit un cap de pod dintr-o eroare a mea, a trebuit să concurăm cu puntea strâmbă în restul zilei, iar asta ne-a costat foarte mult. A doua zi, cu puntea schimbată, am recuperat peste 30 de secunde, ne-am apropiat foarte mult de locul doi, însă asfaltul ud al ultimei probe de pe Transfăgărășan n-a fost tocmai pe placul meu. Chiar dacă am terminat pe locul 3, ne-am bătut până în ultima secundă a raliului și cred că încăpățânarea asta ne-a adus, ca o compensație, victoria de pe Superspeciala din Pitești”, a declarat pilotul Matei Ghiban.
Pentru clasamentul provizoriu al Cupei Dacia se iau în calcul punctele obținute de fiecare echipaj, în funcție de locul ocupat, la etapele la care au participat. La finalul sezonului, însă, pentru clasamentul final se vor lua în calcul cele mai bune șase rezultate obținute în sezon, din totalul de șapte programate.
Cum mai sunt de desfășurat încă două etape de asfalt (Maramureș și Cluj) și trei etape de macadam (Sibiu, Iași și Brașov), Matei Ghiban și Octavian Bostan își fac calcule serioase de punctaj și de buget.
„Ne bucură poziția provizorie din clasament, dar în același timp rezultatele de până acum pun o presiune pe noi. În special pe buget. Pentru a ne menține în lupta pentru titlu ar trebuie să participăm la toate etapele, ceea ce este imposibil cu bugetul de care dispunem acum. Din acest motiv, încă nu știm care va fi următorul nostru raliu, dar cu siguranță va mai fi cel puțin unul. Pentru ceea ce am reușit până acum le mulțumesc partenerilor actuali și sper că vom reuși să implicăm parteneri noi, pentru a lupta împreună până la capăt”, a completat pilotul Matei Ghiban.
Cei doi sportivi sunt sustinuți în momentul de față de Dacia Finance, Euro Motor, Flamicom, Auto Bara, IPPU și Elcas System 2001, iar ProSport se numără printre partenerii media ai celor doi tineri competitori.
Următoarea etapă a Campionatului Național de Raliuri – Cupa Dacia este programată pe 24 și 25 iunie la Baia Mare, urmând ca pe 14-15 iulie să înceapă sezonul de macadam, odată cu Raliul Sibiului.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER